Instagram: @finahem
Mejl: info@unikau.se







fredag 7 juni 2013

Jodå vi svenskar firar också...

Igår var det Sveriges nationaldag. En dag som bjöd på strålande väder. Mannen min var på landet med sina föräldrar och syster med familj. Jag och barnen åker ut först idag eftersom de har skoldag idag. Men det gör inget för hela gårdagen tillbringades på Sundbybergs härliga ängar tillsammans med vänner, jordgubbar och lite vin i den strålande solen. Och nej här var vi inte ensamma. Hela ängarna var fullt med flera tusen människor. Sundbybergsbon som blivit svenska medborgare detta år firades uppe på scen och det var roligt att se att en av dem bar Sveriges nationaldräkt dagen till ära. 
  Sveriges nationalsång sjöngs och gäster på scen var bl a Robin(You) och Lill-Babs. 
  Den 17 Maj överöstes Instagram och media med bilder från det norska firandet. Igår märkte man inte mycket av vår egna dag, inte ett foto hittade jag bland dem jag följer och det är många...så därför lägger jag nu ut ett. För visst firar vi också !(?)

Inga kommentarer: