Instagram: @finahem
Mejl: info@unikau.se







måndag 10 februari 2014

Gör en rådjurstavla, snygga till garderobsdörrarna, stövlar i betong &vimplar

Hoppas ni alla har haft en fantastisk helg. Nu ny vecka och därmed också nya hemmafixare tips.


"Jag ville göra en annorlunda tavla som inte alla har. Jag fick rådjurshornet av en väns mamma som jag sen spraymålade vitt. För att det skulle synas ännu bättre så satte jag ett svart metallic papper som bakgrund i ramen innan jag monterade fast hornet.
Nu passar den in jättefint i min tavelvägg och jag har fått många fina kommentarer om den!:)"
Hälsningar Frida Lännerström
Instagram: @lannerstromfrida




"Tänkte tipsa om en enkel garderobsrenovering 
som jag gjorde hemma och som gjorde ett rejält lyft för min hall! Tråkiga vita och släta garderobsdörrar fick ett lyft med halvblank svart färg, lister och nya handtag! Perfekt tips som man enkelt kan fixa själv hemma och stor skillnad, det blir det :)"
 Med vänlig hälsning, Sara Wennbom @sarwenn





www.houseofmill.se




"Betongstövlarna gjordes i barnens allra första små stövlar. Gummi har ju inte så lång hållbarhet men jag hade aldrig hjärta att slänga dem fast de var spruckna och urväxta.
Desto längre hållbarhet lär ju dojjorna ha nu :-)
Jag armerade med ihopknycklad hönsnät och fyllde sedan med betong som fick brinna i ett par dagar.
Blev verkligen nöjd med resultatet! Gjorde flera par så att även mor och-farföräldrarna skulle få och gissa om de tyckte det blev en fin present!"
"Kanhända att det är trenden som gör det, men det är faktiskt riktigt fint med vimplar. Gjorde en snabbvariant till min dotter i kraftigt srappapper och klippte sedan ut hennes initialer. Bokstäverna klistrade jag upp på gamla pappersunderlägg som jag sparat och hade i pysselgömmorna, även silkesbandet som en gång suttit på en klänning hade jag där."

"Älskar att pyssla och skapa, stort som litet och klurar alltid på nya idéer eller projekt."Kram från mig @annahovesson


Inga kommentarer: