Instagram: @finahem
Mejl: info@unikau.se







torsdag 24 april 2014

Vi hänger tvätten på tork...& det doftar ljuvligt TEST:SKÖLJMEDEL

Våren är här och nu kan vi äntligen hänga upp vår tvätt i trädgården och låta vind & sol torka våra plagg. Då tycker iallafall jag att det är extra roligt att investera i ett lyxigt väldoftande sköljmedel. 
Jag har prövat 3 olika sorter. 2 lite dyrare & en lite billigare. 
Här är resultatet!

MAISON BELLE
laundry softness, kanel & jasmin
Pris: ca 120:-
Före tvätt:När jag skruvar av locket känner vi en svag ljuvlig doft. 
Har svårt att sätta fingret på vad det exakt doftar. "Cotton", skulle min gissning vara. Men det är kanske just så en mix mellan kanel & jasmin är. 
Efter tvätt/resultat:
Det doftar härligt. Hänger upp tvätten och då och då kommer vindpustar med ljuvlig doft. Väl torrt så är sängkläderna mjuka & lika mjuk & behaglig är doften. 
Doft: +++
Mjukhet: ++++
Väl bäddat & klart i sängen så njuter jag av att krypa ned i sängkläderna. Det doftar rent och lagom. Betyget blir 4/5 bestämmer jag och somnar. 

DURANCE
cotton flower
Pris: ca 150-165:-
Före tvätt: Bara jag skruvar lite på korken så möts jag av en fantastisk doft. Så här vill jag verkligen att min tvätt ska dofta. Jag vill nog att allt ska dofta så här: doftljus, tvålar, hudkräm, hårprodukter osv osv. 
Efter tvätt/resultat:
Oj oj det doftar fantastiskt. Hänger upp tvätten och tänker att vad dyrt det kommer bli att tvätta i framtiden. Men med den här aromterapin som man får på köpet så är det väl värt det?!
Väl torrt så tycker jag tyvärr inte att tvätten är lika mjuk och behaglig som med de övriga:-( Men det doftar gott!
Doft: +++++
Mjukhet: ++
Väl nedbäddad i mina nytvättade sängkläder njuter jag av doften. Men kanske doftar det lite lite för mycket för en känslig näsa. Tyvärr känns sängkläderna inte så mjuka som jag önskar. Funderar på om jag kanske bör ha mer sköljmedel nästa gång, det kanske inte är så drygt-men isåfall blir det mycket dyrt att tvätta framöver. Hur som helst, det doftar ljuvligt så visst kommer jag att använda det igen. 
Betyget blir 4/5, doften väger upp mjukheten och jag somnar gott. 

COMFORT
strawberry 
Pris: ca 30:-
Före tvätt: Blir faktiskt positivt förvånad. Det luktar gott, sommar och jag blir glad. Jordgubbsglass är vad det luktar. Mums!
Efter tvätt/resultat: Jag plockar upp en mjuk och väldoftande tvätt. Tänker när jag hänger upp tvätten att det kanske inte behöver vara så dyrt att få väldoftande tvätt. Då och då kommer vindar med jordgubbs doft. Det luktar gott, men efter ett tag funderar jag på om jag verkligen vill krypa ned i en säng som luktar bär?
Doft:+++
Mjukhet:++++
När jag bäddar doftar det ljuvligt och likaså när jag kryper till kojs. Men ganska snabbt bestämmer jag mig för att jag föredrar de andra två dofterna på både kläder & sängkläder i långa loppet. Men med tanke på pris, mjukhet & doft så funkar det. 3/5 blir betyget. 

SLUTSATS:
Durance doft är oslagbar. 
Madison Belle doftar gott & resultatet blir mjuk tvätt. 
Comfort, doft & mjukhet för en liten peng. 


Sugrör i blått, rosa och grönt, perfekt till kalaset!
www.elliscorner.com


Sötaste förvaringen....
www.houseofmill.se






Inga kommentarer: