Instagram: @finahem
Mejl: info@unikau.se







onsdag 11 februari 2015

Test: Modernt vs lantligt?

Vilken smak har du?
Vi gillar själva att blanda gammalt med nytt, modernt med lantligt. 
Men om man måste välja?
Är du en modern stadsmänniska eller en lantis:-) ?


Testa dig här:
Vad föredrar du?

KÖKET
M. Jag föredrar rostfritt blandat med betong. Köksredskap, kastruller osv får gärna vara synliga. Industri känsla & restaurangkök tilltalar mig. 
Foto: @maddesinredning

L. Jag föredrar en varm och familjär känsla i mitt kök. Gärna vitt, trä och marmor. Kastruller och knivar osv döljer jag gärna bakom vackra luckor. Det som ska vara synligt i mitt kök är vacker porslin och kanske någon vacker inredningsdetalj ala shabby chic. 
Foto: @maritas_hus_og_hage

BARNRUMMET
M. Barnrummet vill jag ha i glada barnsliga färger. Funktionellt, med plastlådor där lego & andra ting kan förvaras. Det ska synas att det är ett barnrum, därav gärna motiv på väggarna, miniatyrmöbler som t ex bord, fåtöljer m m. 
Foto: @frujosefsen

L. För mig är det viktigt att barnens rum är harmoniskt och ljust. Några få men vackra leksaker får gärna stå framme, som t ex en gammal gunghäst. Resten får gärna förvaras i ett stort gammalt vitmålat skåp. 
Foto: @_linnegarden_

MATPLATS 
L. Ljust, kristall, vitrinskåp, möbler & porslin får mer än gärna vara ärvda och bära på en historia. 
Foto: @therese222

M. För mig är det viktigt att det finns plats för många att umgås. Stilrent, gärna med vacker lampa ovanför bordet och tavlorna på väggen får gärna vara någon av alla dessa prints som man kan köpa nu för tiden - tröttnar man så kan man bara byta ut printen i ramarna. 
Foto: @hurnr722

Så, räkna nu ut vilken bokstav du valt vid flest tillfällen. 
M eller L. 
M= Du föredrar den moderna känslan. 
L= Du är en lantis..eller du föredrar snarare den lantliga känslan i din inredning:-)

Mitt resultat blev 2 st L & 1 st M. 
Det betyder väl som jag trodde att jag är en person som gärna blandar dessa stilar. Vad blev ditt resultat?























Inga kommentarer: