Instagram: @finahem
Mejl: info@unikau.se







onsdag 1 april 2015

Drömresan

Alla har vi väl våra drömmars resa. 
Min går till ett ställe som jag faktiskt redan besökt men som jag bara måste få se och uppleva igen. 

När jag var runt 20 tog min far mig och min syster på en resa till Florida. På 7 dagar hann vi med mycket: Miami, Fort Lauderdale, Orlando och Florida Keys. 
Det sistnämnda var en bilresa som etsat sig fast i mitt minne. Mina ögon fick beskåda så mycket vackert men på alldeles för kort tid. Jag fick minst sagt mersmak. 
Ändå har jag ännu inte återvänt. 
Men alltid tänkt att jag någongång ska göra. 
Bilresan över Key öarna är fantastisk, som ni kanske förstår (se bild ovan) och nu när kidsen blivit så stora tror jag att tiden kanske kommit för att de också skulle kunna njuta och uppskatta en sådan resa. 

Jag fick en ordentlig mersmak efter att nu ha sett serien 
Som ni kan se via Netflix. En ganska mörk historia men som utspelar sig i en fantastisk miljö - Florida Keys. Kan rekommendera serien, men var beredda på att ni också kommer sukta efter denna plats. 

Nu ska jag drömma mig bort bland bilder, hotell, sevärdigheter och vem vet kanske råkar jag hitta en resa för en billig peng;-)

Kram på er & här får ni liksom jag njuta av lite bilder. 




























Inga kommentarer: