Instagram: @finahem
Mejl: info@unikau.se







måndag 20 april 2015

London

Det är säkert över tio år sedan jag var i London sist. 
Och då precis som första gången jag besökte denna underbara stad så kunde jag med handen på hjärtat säga att det där med inredning det är inte London bornas "cup Of Tea". 
Jag tyckte nog att restaurangerna var ganska trist inredda, att utbudet av inredningsbutiker var litet och jag gissade att bakom de gardintäckta fönstren döljde sig inget annat än röda heltäckningsmattor & löjligt små övermöblerade vardagsrum. 
  Till helgen ska vi dit igen och jag gissar att det kanske har hänt en hel del på tio år. 
  Om inte inredningsintresset tagit sig in i Londonbornas egna hem så tycks iallafall intresset för inredning ha ökat. 


Cath Kidston är tex märket som många andra märken världen över mer eller mindre kopierat med dess blommönstrade textiler & inredningsdetaljer. Hit ska jag försöka ta mig till helgen. 


När vi tog en titt på vart vi kan tänkas gå och äta på vår weekend blev jag glatt överraskad när jag upptäckte att det nu tycks handla lika mycket om inredningen som maten. 
T ex tänkte vi ta oss en Afternoon Tea på hippa Sketch. Visst de säger att det troligtvis blir den dyraste kopp te man druckit i sitt liv. Men kolla inredningen. Det är väl kanske den man betalar för?





Har du några London tips: inredningsbutiker - märken - restauranger
Så tar vi tacksamt emot tips. 






Imorgon öppnar webbutiken! Titta in på instagramkontot: @hemmahosjeanette















Inga kommentarer: