Instagram: @finahem
Mejl: info@unikau.se







måndag 10 augusti 2015

Sommarens favoritprodukter i badrummet

Är det något som jag verkligen älskar att unna mig på sommaren så är det härliga badrumsprodukter. För aldrig är det så härligt att ta sig lite tid i badrummet som efter en varm dag och efter ett dopp i poolen. 
  Då tänder jag doftljuset. Som just nu är ett från London och som doftar härlig grapefrukt. 
Sommarens favoritprodukter i duschen är alla från Rituals. De har förresten hängt med i några år nu. Men nytt på badrumshyllan är nedanstående produkt. En härlig duscholja! Så skönt, då iallafall min hud blir väldigt torr efter sol & bad. 


Fötterna blir också torra efter att man mer eller mindre alltid går barfota på altanen. Så nu till sommaren införskaffades äntligen en fotfil från Apoteket och en härligt dunderfet fotkräm. 


Hudkräm går det åt en del. Fick några prover med mig när jag köpte en present på Body Shop och blev förälskad i deras smoothies-hudkräm. Så det blev till att återvända för att införskaffa mig en tub med doft av aprikos. Doftar ljuvligt och även om det känns lite annorlunda att smeta på sig denna konsistens så älskar jag den. Doftar dessutom hela dagen. 


På sommaren vill jag bära en lätt och fruktig - men inte alltför söt doft. Hittade tillslut Elizabeth Ardens "Untold". Lättsam, fräsch och med lite toner av citrusfrukter. 


Hur mycket jag än solar mig så lyckas jag aldrig få färg på smalbenen av någon märklig anledning. Har varje år provat olika brun utan sol produkter, men aldrig varit helt nöjd. Men så prövade jag nedanstående inköpt från Kicks i år och har hittat en superduper produkt. Spraya på och man får efter några timmar en fräsch ljus brun ton. Bäst av allt är att den luktar gott, inte blir ojämn och torkar in i huden attans fort. Rekommenderas varmt!

Har du hittat några favoritprodukter i sommar?







Inga kommentarer: